تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 20:22 | نویسنده : نیما پاشاپور

یکی از یاران وفادار مختار ثقفی سرداری ایرانی به نام کیان بود که در انتقام مختار از قاتلین امام حسین (ع) نقش مهمی داشت و حتی شمر را هم به قتل رسانید.

یکی دیگر از یاران نزدیک او پسر کسی است که وقتی دشمان اسلام نام او او را می شنیدند به خود می لرزیدند نام او ابراهیم پسر مالک اشتر سردار فدا کار پیامبر خدا بود.

از جمله یاران نزدیک مختار می توان به بن کامل و... اشاره کرد.



تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 20:20 | نویسنده : نیما پاشاپور

مخـتار زمانی که تصمیم بر نابودى قاتلان امام حسین(علیه السلام) گرفت، گفت: «دین ما به ما اجازه نمى‌دهد که بگذاریم کسانى که حسین(علیه السلام) را کشته‌اند در این دنیا، با امنیت و آسایش زندگى کـنـنـد، آنگـاه در حقیقت، من ناصر و خونخواه آل محمد(صلی الله علیه و آله) نیستم، بلکه کذّاب خواهم بود. براى دستیابى بر آن جانیان، از خدا کمک مى‌طلبم و خداى را سپاسگـزارم کـه مـرا شـمـشیرى بر سر آنان قرار داده و نیزه‌اى که بر آنان وارد خواهد شد و انتقام گیرنده آنان که حق اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بگیرم و بر خداوند حق است که آنان را که دستشان به خـون اهـل بـیـت پیامبر آغشته شده به قتل برساند و آنان که حق خاندان پیامبر را نادیده گـرفته‌اند خوار و ذلیل کند. پس آنان را به من معرفى کنید تا تعقیبشان کنم و ریشه آنان را برکنم.

 

مختار همه همت خود را براى این هدف مقدّس، کـه هـدف اصـلى قـیـام او بـود، بـه کـار برد.(1) موسى بن عامر مى‌گوید: «مختار فرمان داد که قاتلان امام حسین(علیه السلام) را تعقیب کنید و مى‌گفت: بـه خدا قسم، آب و خوراک بر من ناگوار است تا این که زمین را از لوث وجود آن ناپاکان پاک سـازم.»(2) بـنـابراین، عده‌اى به صورت گروهى و عده‌اى نیز فرد فرد به دست انتقام و عدالت سپرده شدند و به جزاى اعمال ننگین خود رسیدند.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 20:10 | نویسنده : نیما پاشاپور

دلاورى هاى اين نوجوان از زمان پدر بزرگوارش در جنگ هاى آن حضرت با مخالفين نمودار بود



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 20:12 | نویسنده : نیما پاشاپور

حماسه کربلا، بيانگرعشق و شهادت و شهامت اصحابی است که دنيای مادی را رها کردند و با معشوق خويش پيمان بستند که امام زمان و مرادشان را تنها نگذارند و او را ياری دهند . آنان درس ايثار وايمان و شهادت را برای آيندگان به وديعه گذاشتند و خاک مزارشان تا ابد توتيای چشم هر انسان آزاده و  وارسته ای است.

 

 



ادامه مطلب